احسان قاسمی نورآبادی

وقتی خانم‌ها با من صحبت می‌کنند معمولاً اظهار می‌دارند به درستی نمی‌توانند تشخیص دهند که مردها از آن‌ها چه انتظاراتی دارند. آن‌ها از اینکه نمی‌توانند مردها را راضی نگه دارند اندکی ناراحت هستند. البته امروزه کمتر اتفاق می‌افتد که خانمی به رضایت و یا عدم رضایت مردها اهمیت دهد ...

وقتی خانم‌ها با من صحبت میکنند معمولاً اظهار میدارند که رفتار آقایان آن‌ها را تا حدی گیج میکند و به درستی نمی‌توانند تشخیص دهند که مردها از آن‌ها چه انتظاراتی دارند. آن‌ها از اینکه نمی‌توانند مردها را راضی نگه دارند اندکی ناراحت هستند. البته امروزه کمتر اتفاق میافتد که خانمی به رضایت و یا عدم رضایت مردها اهمیت دهد، چرا که خانم‌ها تصور میکنند که با در اختیار گذاشتن مسائل عاطفی تمام مشکلات به راحتی قابل حل شدن میباشد. تا زمانی که یک چنین دیدی نسبت به زندگی داشته باشید همه چیز بر وفق مراد پیش خواهد رفت، اما...

بدون توجه به اینکه چنین نقطه‌نظری درست است و یا اشتباه باید توجه داشته باشیم که مردهای امروزی، با تلاش هر چه بیشتر در پی یافتن جایگاه واقعی خود در اجتماع هستند. خانم‌هایی را داریم که به عضویت ارتش و پایگاه‌های فضایی درآمده‌اند و به خوبی از انجام وظایفی که بر گردن آن‌ها نهاده میشود برمی‌آیند. آن‌ها در سایر مشاغل صنعتی دیگر هم در حال پیشرفت و ترقی میباشند. رفته رفته قلعه مستحکم مردها در حال ویران شدن است و آن‌ها احترام و ارج و قرب گذشته خود را کم کم از دست رفته میبینند.

اگر یک خانم این مقاله را بخواند شاید با خود بگوید که خوب این مشکل مردهاست و خودشان هم باید به فکر پیدا کردن راه حلی برای آن باشند. بله درست است اما نباید انتظار داشت که به یک باره معجزه روی دهد و همه چیز مطابق میل آن‌ها شود. تاریخ برای سالیان دراز جایگاه و عملکرد مردها را در جامعه معین کرده و شما به راحتی نمی‌توانید در عرض چند سال آن را تغییر دهید. شاید کمتر افرادی بتوانند در مقابل پیشرفت‌ها و موفقیت‌های خانم قد علم کنند اما یک چنین وضعیتی به طور قطع با خود مشکلاتی را نیز به همراه میآورد. یکی از مشکلات همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره داشتم این است که مرد قرن بیستم چه انتظاراتی دارد.

آقایان کم کم متوجه میشوند که جایگاه آن‌ها چنان که در گذشته بوده، نیست. دیگر هیچ رد پایی از زمانی که مردها نان‌آور خانه بودند و خانم‌ها هم باید در خانه می‌نشستند و فرزندان خود را بزرگ میکردند، نمانده است. شاید چنین تغییر شگرفی مستلزم سپری شدن مدت زمان بسیار زیادی باشد اما همان‌طور که مشاهده میکنید این امر در جوامع غربی با روند چشم‌گیری در حال پیشروی است. این روزها مردها میدانند که اگر بخواهند برای خود همسری پیدا کنند باید سخت‌تر از گذشته کار کنند و خانم‌ها سنگ‌های بیشتری در جلو پایشان میاندازند.


خوب، حالا مردها واقعاً به دنبال چه چیز هستند؟

اول از همه مردها به دنبال کسی هستند که تشنه عشق و محبت باشد. شاید این حرف بسیاری از خانم‌ها را غافلگیر کند اما مردها دوست دارند مورد دوست داشتن قرار بگیرند و خودشان نیز کسی را دوست بدارند. مشکل اینجاست که خانم‌ها برخورد بی‌احساس و سردی با آن‌ها دارند. پیدا کردن خانمی که قابل دوست داشتن باشد کمی مشکل است و مردها از اینکه بفهمند دختر رویاهایشان را پیدا کرده‌اند خوشحال میشوند.

مردها دنبال خانمی میگردند که در نظرشان جذاب باشد. خانم‌ها اغلب تصور میکنند که مردها خیلی سطحی‌نگر بوده و تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد وضعیت ظاهری خانم میباشد. مردها لزوماً به دنبال خانم‌های زیبا نمیگردند، بلکه آن‌ها میخواهند کسی را داشته باشد که به وضعیت ظاهری خود افتخار کند (البته این کار را نباید بیش از اندازه انجام دهد). مردها از داشتن نامزدی که قیافه خوبی داشته باشد لذت میبرند و من فکر نمی‌کنم که مردی چیزی جز این به شما بگوید.

مردها به دنبال خانم‌هایی هستند که بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند. کسی که آن‌ها را به خاطر خودشان بخواهد، کسی که بتوانند به او ایمان داشته باشند. شاید برایتان عجیب باشد اما برخی از خانم‌ها قابل اعتماد نبوده و بسیار بی‌وفا هستند. همین امر باعث میشود که مردها محتاط‌تر عمل کنند. آقایان به شدت از بی‌وفایی و بدقولی بیزار هستند و به دنبال کسی میگردند که بتوانند از صمیم قلب به او اعتماد کنند.

مردها میخواهند برای خود تشکیل زندگی خانوادگی دهند و به دنبال شریکی هستند که بتواند با او در خانه زندگی کند. خانم‌هایی که در محیط‌های اجتماعی فعالیت میکنند نیز گزینه مناسبی برای انتخاب هستند چرا که آقایان تصور میکنند خیلی بهتر میتوانند با این گونه افراد ارتباط برقرار کنند و ارتباطشان پایدارتر خواهد بود.

مردها به دنبال خانم‌هایی با روحیه زنانه و مهربان میگردند زیرا چنین خصوصیاتی باعث میشود که یک زن بتواند مادر بهتری برای بچه‌هایش باشد. البته این امر بدان خاطر نیست که مردها انتظار دارند خانم‌ها آن‌ها را نیز تر و خشک کنند بلکه بدان خاطر است که دوست دارند فرزندانشان در آغوش مادر مهربان و دلسوزی پرورش پیدا کنند.

مردها به دنبال خانم‌های خوش‌مشرب هستند. بعضی از خانم‌ها خیلی سخت‌گیر بوده و برای جزئیات اهمیت بیش از اندازه‌ای قائل میشوند. آیا تا به حال دخترهایی را دیده‌اید که دارای خلق و خوی پسرانه هستند؟ مردها میخواهند از در کنار هم بودن با همسر خود لذت ببرند و احتیاج به محبت دارند به همین دلیل همیشه به دنبال فرد خوش طبعی هستند که بتوانند در کنار او به آرامشی که آرزوی آن را دارند دست پیدا کنند.

مردها به دنبال زن‌هایی هستند که حس و ظرافت زنانه خود را حفظ کرده باشند. البته منظور ما آن دسته از خانم‌هایی نیست که دائماً به دنبال مد میروند و چهره خود را به انواع و اقسام اشکال مختلف درمی‌آورند. بعضی از خانم‌ها هستند که در زمان عصبانیت هر چه که دلشان میخواهد بار طرف مقابل میکنند که این کار به هیچ وجه به مزاج آقایان سازگار نیست. مردها نمی‌خواهند رفتار همسرشان به اندازه خودشان بی‌شرمانه و توهین‌آمیز باشد.

مردها کسی را میخواهند که حامی و پشتیبانشان باشد. خیلی از خانم‌ها منتظر هستند که اشتباه کوچکی از آقا سر بزند که آن‌ها را به باد انتقاد بگیرند و در مسائل خصوصی و حتی شغلی‌شان دخالت کنند. آقایان به ارتباط خود به عنوان یک سیستم محافظ نگاه میکنند زمانی که خانم نتواند یک چنین حسی را در آن‌ها به وجود آورد و از این گذشته تا آنجا که میتواند از آن‌ها انتقاد هم بکند، چیزی نمی‌گذرد که دلسردی پیش میآورد.

مردها از خانم‌های عصبی که تمام مدت داد و فریاد میکنند خوششان نمی‌آید. آن‌ها خانم‌هایی را میپسندند که اهل بحث و گفتگو باشند و قادر باشند که مشکلاتشان را از راه‌های منطقی حل کنند.

معمولاً آقایان در مورد مسائل عاطفی و روابط زناشویی اندکی خوددارتر از خانم‌ها هستند. باور کنید که حقیقت دارد. مردها میدانند که از همسر خود چه میخواهند و به همین دلیل توجه خود را بر روی آن معطوف میکنند. شما به هیچ وجه آن همه شور و اشتیاقی که به مردها نسبت میدهند را نمیتوانید در دنیای واقعی در وجودشان پیدا کنید. مردها در جهان واقعی بسیار محافظه‌کار هستند.

مردها به دنبال همسری میگردند که به آن‌ها متعهد باشد. مردها نامزدی را دوست دارند که بتوانند به او اعتماد کنند و مشکلات و ناراحتی‌هایشان را با او در میان بگذارند. تعهد مثل یک خیابان یک‌طرفه نیست و باید از جانب هر دو طرف رعایت شود. چنین نیازی برای همیشه در وجود تمام مردها باقی خواهد ماند.

مردها دوست ندارند که تنها زندگی کنند.

درحالی‌که خانم‌ها در نقش‌های اجتماعی خود بسیار موفق هستند خوب است که هیچ‌گاه از یاد نبریم که جایگاه اصلی آن‌ها به خانه و خانواده‌شان تعلق دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.